Pahoinvoinnin taustaa

Olen jonkin aikaa laskenut ja ynnäillyt asioita yhteen. Niitä asioita jotka aiheuttaa mulle huononolon. Oksettavan oikeastaan. Yksi mikä sen tekee on syöminen. Nälkää en saisi tuntea jos se menee siihen asti, että tunnen olevani nälkäinen tiedän jo valmiiksi, että alkaa ruuan jälkeen oksettaa. Pitäisi syödä tietyn väliajoin koko ajan. Se mitä syön ei vaikuta. Jos on nälkä jo ihan veden juonti saa aikaan oksettavan olon. Muutaman tunnin välein jokin hedelmä, vihannes tai muuta pientä ni vatsa ei ehdi kunnolla tyhjäksi eikä pahaolo iske. Se mistä johtuu pahaolo syömisen jälkeen ja muutoinkin heikko ja väsynyt olo en tiedä. Hiilareita joiden pitäisi väsyttää en juurikaan syö.

IMG_0139
Erinomaisia nälän pois pitäjiä joita himoitsen on banaani. Sitä voisin syödä vaikka kuinka ja paljon päivässä, mutta pyrin pitämään sen niin, että en ainakaan enempää kolmea söisi kun siinnäkin on sokeria ja muuta. Yhteenaikaan himoitsin mukanasta. Parhaimpina päivinä tuli syötyä kahdeksan kananmunaa päivässä. Eihän se määrällisesti ole iso luku, mutta tällä hetkellä koko kananmuna etoo niin paljon, että ei mene alas. Kermavaahto, kuulostaa hullulle se vetää puoleensa! Ihan vaan kerma vatkattuna vaahdoksi ei muuta. Odotuksistani huolimatta pääsiäisenä ei mennyt alas yhtään suklaamunaa. Olin ihan varma, että sorrun kun helmikuussa ( sokeriton helmikuuni ) odotin pääsiäistä tuolloin olin päättänyt, että annan itseni sortua pääsiäisenä, mutta kun se pääsiäinen koitti ostin hiukan n. 200g irtokarkkeja joita en edes yksin syönyt. Yhtään ainoaa suklaamunaa tms. en syönyt.  Olin positiivisesti yllättynyt asiasta! En ole oikein keksinyt mitään syytä sille miksi se huonolo hiipii luokseni tuossa kohtaa. En ole aikaisemmin tällainen ollut. Eli tämä on ihan hetki sitten tullut tämä ongelma.

Hyvää maanantaita kaikille! Syödään ja juodaan hyvin!

Mainokset

4 kommenttia artikkeliin ”Pahoinvoinnin taustaa

  1. Hyviä ajatuksia. Tuo säännöllinen syöminen on elämän vaikeimpia asioita, miten syödä riittävän lyhyin välein, riittävän pieniä annoksia. Ei sitä varmaan ikinä opi.

    Yleensä minä voin syödä mitä tahansa, milloin tahansa ilman ongelmia, mutta veden juonti saa myös minulla joskus aikaan niin huonon olon, etten hetkeen voi tehdä muuta kuin odottaa parempaa oloa. Useimmiten näin käy aamuisin, kun juon päivän aloittavan vesilasillisen. Tämän vuoksi juon veden hitaasti, jotta vatsa ehtii sopeutua ja silloin ongelmia ei tule.

    • Huomannut myös, että syöminen jää helposti ja sen huomaa aivan liian myöhään 😦 Pitäisi kuljettaa aina jotain pientä purtavaa mukana.

      Itse veden juonti saa myös tyhjään mahaan usein huononolon aikaiseksi siksi puristan sitruunan veden sekaan tai laitan hieman suolaa. Omalla kohdalla se helpottaa hieman pahoinvoinnin syntyä.

      • Tuo suola voi olla hyvä idea. Olen kuullut jo aika monelta ihmiseltä, että suolaveden juonti aamulla on hyvästä.

  2. Paluuviite: Saccharomyces boulardii | Elämän uusi suunta

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s