Tietoa D-vitamiinista

IMG_4407 Syötkö D-vitamiinia purkista? Tiedätkö mitä D-vitamiini tarvitsee imeytyäkseen? D-vitamiini suurina annoksi voi olla myrkyllistä vain kun on K2-vitamiinin puute. Pelkkä D-vitamiini ilman riittävää K2-vitamiinin saantia voi tuoda yllättävän pahoja terveysongelmia.

Katsotko mitä D-vitamiinia syöt ja kuinka paljon? Noudatatko tarkkaan ohjeistusta mitä purkissa lukee? Auttaako se oloasi? K2-vitamiinia saa myös ruuasta, mutta sitä on mahdollista ottaa purkista myös. Suosittelen tässä kohtaa katsomaan millaisesta purkista ottaa D-vitamiininsa ja K2-vitamiininsa.

Minkä D-vitamiinin valitsisit mielummin?

Täyteaineet (mikrokiteinen selluloosa, hydroksipropyyliselluloosa), kolekalsiferolivalmiste, paakkuuntumisenestoaineet (rasvahappojen magnesiumsuolat, piidioksidi).

vaiko

Makeutusaineet (isomalti, ksylitoli), aromi, pintakäsittelyaine (rasvahappojen magnesiumsuolat), happo (omenahappo), D3-vitamiini (kolekalsiferoli).
Sisältää makeutusaineita. Liiallisella käytöllä voi olla laksatiivisia vaikutuksia.

vaiko

Inuliini, kapseli (hydroksipropyylimetyyliselluloosa), kolekalsiferolivalmiste.

Itse valitsisin viimeisen. Kapselin saa auki joten jäisi sekin turha syömättä. Mihin me tarvitaan nuo makeutusaineet ja hapot yms..? Keskimmäistä ja viimeistä maistaneena viimeinen maistuu hyvälle vaikka siinnä ei ole mitään lisättykkään. Viimeinen on Puhdas+ caps D-vitamiini. Suomalainen, ilman lisäaineita, säilöntäaineita, väriaineita ja pintakäsittelyaineita. Mahdollisimman puhdas ja hyvän makuinen silti! Etsisin kauan K2 vitamiinia, löysin muutamia vaihtoehtoja Suomesta, mutta kaikki oli sellaisia mitä en voinut käyttää. Löytyi väriaineita.. Olin kovin pettynyt asiaan ja yritin gouda juustoa syödä paljon. Goudassa mm. on k2-vitamiinia. Jätin etsimisen ja ajattelin, että rupean tutkimaan jos saisi jonkin nestemäisen vaihtoehdon vaikka ulkomailta ostettua. Blogini ja Puhdas+ kanssa aloitettu yhteistyö toi kuitenkin yllättäen eteeni puhtaan kapselissa olevan K2 vitamiinin! Ja mikä tosiaan parasta ilman väriaineita ja kapseli on helppo avata joten jätän myös sen syömättä. Tässä kohtaa sanon, että K2 ei maistu oikeastaan millekkään, mutta sen kun sotkee samaan aamu jugurttiin niin ei siinnä edes huomaa.

Väitetään, että D-vitamiinin puutos on monen sairauden taustalla. Moni myös uskoo, että ei tarvitse lisävitamiineja. Todella moni elää D-vitamiinin puutoksessa erityisesti talvella. Kesällä D3-vitamiinia saadaan auringosta mikäli emme käytä aurinkorasvoja. Se estää/haittaa D3-vitamiinin imeytymisen ihostamme kehoon. Aurinko on ystävämme kesällä. Parhaan D3-vitamiinin saat auringosta 12-14 välillä vähissä vaatteissa. Mitä enemmän ihoa näkyvissä sen laajempi saanti ja paremmin tulee D-vitamiini tarpeet täytettyä.

Kaikki sankoin joukoin ulkoilemaan kun aurinko alkaa meitä hellimään! Nähdään ulkona ilman aurinkorasvaa parantamassa oloa, kehoa, ihoa ja mieltä!

IMG_4396

*Tuotteet saatu blogin kautta testiin Puhdas+*

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s